onsdag den 26. februar 2020

Praktik eksperiment i uge 10

Jeg underviser i IT (programmering, databaser, web-udvikling). Intet foregår uden inddragelse af "teknologi". Men problemet/udfordringen ligger i at koble sammenhængene sammen. Det kan være tiden fra grundforløb til hovedforløbene, de forskellige fag, og målpindene for de enkelte fag. Det er opsamlingen for år, dage eller timer. Portfolio kan være en løsning.
I den nuværende undervisning har jeg forsøgt at indføre dagbog som grundlag for en senere rapport aflevering. Det har ikke været en absolut succes. Eleverne har måske ikke forstået sammenhængen mellem dagbog og rapport. Og jeg har ikke fulgt op, evalueret,  på dagbogs-skrivningen.

I uge 10 vil jeg prøve at præcisere det. Jeg indfører blog (www.blogger.com). Alle elever skal skrive i bloggen: Hvad er udfordringen? Hvordan løser/har jeg løst den. Hvis ikke jeg har løst den, hvad skal der så til? (i bloggen kan det noteres med rødt, så det signalerer det skal løses).
Det skal være mit teknologi løft i undervisningen. Didaktik 2.0: Undervisningsloop, med evaluering på blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Digitale læringsplatforme og læremidler

I mange årtier har virksomheder og organisationer investeret i digital udvikling. Det har de gjort for at optimere driften økonomisk. An...