Didaktiske modeller for inddragelse af digitale teknologier:
eDidaktik: En mulighed for differentiering af undervisningen. Læringsmål og dannelsesmål foregår i det tempo eleven kan følge. Læreren stiller ekspert viden til rådighed, eleven er modtager (bolderobrer hvis motivationen er med).
TPACK: med eller uden teknologi, men ting skal give mening. En bred vifte af koblingen mellem pædagogisk, teknologisk og faglig viden. Hvis denne læringsform kombineres korrekt, kan det fremme trivslen og og dermed læringen.
Flipped learning: så optager du det på video og behøver kun at sige det en gang. Men følges det op (opsamles, behandles, evalueres) kan det for eleven give ny viden.
Didaktik 2.0: inddrag digitaliseringen hvor det er fornuftigt. Eleven er den didaktiske digitale designer. Men læreren understøtter (stilladserer) i det omfang det er nødvendigt.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Digitale læringsplatforme og læremidler
I mange årtier har virksomheder og organisationer investeret i digital udvikling. Det har de gjort for at optimere driften økonomisk. An...
-
Didaktiske modeller for inddragelse af digitale teknologier: eDidaktik: En mulighed for differentiering af undervisningen. Læringsmål og ...
-
Navn: Palle Hørlyck Jacobsen E-mail: Palle Hørlyck Jacobsen Palle Hørlyck Jacobsen Underviser i IT på hovedforløbet på TEC Ballerup...
-
Jeg underviser i IT (programmering, databaser, web-udvikling). Intet foregår uden inddragelse af "teknologi". Men problemet/udford...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar